Opweg naar Boston

17 oktober 2014 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Vandaag vanuit Porland vertrokken naar Boston. De tocht van slechts 177 km. We hebben de tomtom ingesteld op snelwegen vermijden. Dus echt over de lokale wegen.

De tocht was dan ook wat we in de boekjes hadden gelezen erg mooi en veelzijdig. Heel leuk echt Amerikaans. Armoe en rijk door elkaar heen. Volgens mij hebben de janken echt verstand van hoe je houtwormem te lijf moet gaan. Alles is van hout. Ik zie de reclame van Albestine houtrotvuller al voor me. Big buines. Wat me als kabelboer ook erg bezig houdt is dat de gehele kabelinfrastructuur in palen hangt. Wel handig, want bij ons zoek je je eigen de krampen waar de kabels in de grond liggen.

We zijn onderweg toch van de route afgeweken. Naar Hali Point Reservation dat ligt op het schiereland Gloucester. We hadden dat op de kaart gezien en dachten o dat is maar een klein stukje om. Klopt het was maar 66km om. Zo klein is nu een stukje op de kaart. Maar het was het waard. Vroeger hebben ze uit het eiland graniet gezaagd, hierdoor zijn in het midden poelen ontstaan en hebben ze er een park van gemaakt met uitzicht  op de zee.

De tocht verder voortgezet naar Boston. We zouden eerst de lokale wegen nemen maar mijn onderbuik zij dat moet je niet doen. Boston in nl geen dorpje. Dus de laatste 60 km via de interstate genomen. Nou ik kan je zeggen we waren niet alleen 4 banen vol en kruipent naar hartje Boston. Volgens de tomtom zouden we half vijf bij het hotel zijn maar met alle vrienden op de interstate en city wegen was het toch half zes geworden. Maar goed dat hoort erbij. En wat en verschil in rust buiten de grote stad en binnen de stad. Maar weer een belevenis. In het hotel kan je niet eten dat gebeurt echt allemaal buiten. Dus wij de stad in. In de hoofdstraten betaal je je eigen helemaal scheel, dus wij dachten we gaan de woonwijken in. En dat klopt daar vind je ook meer gezelligheid in de vorm van kleine eettentjes en barretjes. Wij hebben uitstekend gegeten bij een Thais restaurant. Morgen gaan we met de hop on hop off bus de stad verkennen.