Opweg naar Cap Cod

20 oktober 2014 - Newport, Rhode Island, Verenigde Staten

Vandaag vertrokken uit Boston. Het is mooi weer zonnig maar fris 12 graden. Ook Boston is net als Manhattan een drukke stad. En ja hoor de tomtom had kuren. Ik denk door de hoge gebouwen te weinig GPS. Dan links dan rechts we werden er gek van. Gelukkig hadden we een kaart en we moesten de interstate 93 south hebben. Nou dan heb je zo de richting en ook tomtom kwam later in actie. Eenmaal de stad uit hebben we bij een tankstation getankt en de tomtom op binnenwegen ingesteld. Als je Boston uit bent dan keert de rust op de wegen gelijk terug. We waren uiteraard te vroeg bij ons hotel in Hyannis, dus besloten we door te rijden naar de baai van Cap Cod. Vanaf Hyannis is het ca. 72 km naar het uiterste puntje. Hoe verder je de kromme landtong oprijd, lijkt het of je zeeland aan de kust in rijdt. Je ziet ook duinen. Eenmaal op het uiterste stuk van de landtong aangekomen hebben we een wandelingtje gemaakt en op het strand foto's gemaakt. De zee is niet geheel omgevaarlijk. Verzuip je niet dan wordt je wel opgevreten door witte haaien. Lekker vooruitzicht. De borden geven duidelijke instructie wat je wel en niet mag doen. In het voorjaar komen de walvissen dicht bij de kust die je dan kan spotten.

We hebben ook nog even gewandeld en koffie gedronken in het plaatsje Provincetown, een badplaatsje in Cap Cod. Een leuk dorpje.