Dag 2 in Boston

18 oktober 2014 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Met de trolly bus een tour door Boston gemaakt. Het is een stad waar de engelse een zeer grote invloed op hebben gehad. Dat zie je terug in de gebouwen. Hoe deze in stijl zijn neer gezet. Als voorbeeld het old state house dat rond 1700 is gebouwd en het ouste grootste gebouw uit die tijd is. Het staat nu midden tussen super moderne hoge kantoor gebouwen in. Apart om dat te zien. Ook zie je nog hele oude bruggen waarbij ik me afvraag blijf dat nog staan. Het staat stijf in de roest. Gelukkig hebben ze wel een nieuwe brug er naast gebouwd voor al het verkeer. We hebben ook nog even gewandeld in Beacon Hill op de Charles str. Dat is een mooie straat, heel erg sfeervol en in de engelse stijl. Ook hebben we in het Boston Common park gewandeld. Irene heeft van heel dicht bij eekhoorntjes gefotografeerd. Die beestjes zijn totaal niet schuw.

We hebben het Quincy Market bezocht. Dat is een lange hal van ca. 200 meter met aan weers zijde kraampjes die eten verkopen. Wij hebben daar allebei een wrap genomen. Achteraf hadden beter 1 wrap genomen en gedeeld want het was te veel. Boston is niet zoals Manhattan opgebouwd uit blokken maar meer in de traditionele stijl als in Europa gebuikelijk is. Maar dat hadden we al gemerkt toen we gisteren Boston in kwamen rijden. Je komt ogen te kort. Het weer was vandaag mooi 21 graden ligt bewolkt.