Dagje Bar Harbor

15 oktober 2014 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

Het weer is in de ochtend bewolkt maar warm 22 graden. Dus wij als de wiede weerga naar de pier voor tickeds met de walvistour. Het was er om 10uur al heel erg druk in het dorp. Dit kwam omdat er drie cruiseboten waren aangekomen en alle passagiers werden gelucht. Dus we zaten al in de rats omdat er maar een vaart was. Aangekomen bij het ticketverkooppunt bleek dat er geen vaart was omdat de zee te ruw was. Misschien morgen. Maar dat is voor ons geen optie omdat we dan doorgaan naar Portland. Wel hebben we een ticket voor een trip langs de kustlijn geboekt. Die vertrok om 13:15 uur.

Tijdens de tocht hebben we zeehonden en zeearenden gezien. Ik heb nog getracht een foto er van te maken maar dan zie je de beperkingen van een mobiel. Niets van terug te zien. Maar de zeearends zijn wel imposant grote vogels 2 meter spanwijdte. De uitleg op de boot was erg goed.

Na de boottocht hebben we nog wat rond gewandeld in het dorpje.

in het restaurant in het hotel hebben we heerlijk gegeten met uitzicht op zee. Toevallig lag er een cruiseboot voor ons hotel in zee en dat met een mooie ondergaande zon geeft dat een mooi plaatje.