Dag 3 in Boston

19 oktober 2014 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Vandaag eerst uitgeslapen en daarna met de trolybus naar de haven om met de boottour mee te gaan. Je krijgt dan een goed uitzicht van de stad vanaf het water. En wat ons eigelijk verbaasde is dat een groot gedeelte van de stad is aangelegd in het water. Op de foto met de hoge kantoor gebouwen zie je heel klein het old south meeting house. Het gebouwtje met de gouden koepel. Eigenlijk een raar gezicht. De boottocht hebben we onderbroken op het punt in het noorden van Boston Charlestown. Daar is een oude scheepwerf waar vroeger tijdens de tweede wereldoorlog oorlogschepen  in productie werden gebouwd. Nu is het alleen een stukje museum. Er ligt nog een oude oorlogfargat en een historische oorlogschip de USS Constitution. Wij dachten daar loop je zomaar op. Nou dat is niet zo. Je moet door de beveiliging heen net zoals op het vliegveld. Alles wordt doorzocht. En dat voor een stuk oud hout. Nou eenmaal aan boord dan verbaast het je dat ze vroeger zulke schepen konden bouwen. Meer dan 40 kanonnen heeft dat schip en het zag er heel mooi verzorgt uit. Daarna zijn we op de terug weg naar het hotel door een overdekt winkelcentrum gelopen. Eerst een gedeelte met heel dure merkkleding zoals Louis Vuton enz. We hebben niets gekocht, de prijs stond ons niet aan. Verder kreeg je de winkels voor de gewone man. Heel veel winkels en alles was open.

Morgen gaan we door naar Hyannis. Dat is een plaatsje voor Cap Cod. Kijken hoe we Boston uitkomen "maandag ochtend spits".

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade